Novinářům to řekl ředitel krajské záchranky Roman Gřegoř.
Podle něj je vozový park záchranné služby potřeba průběžně obměňovat, protože zhruba po šesti letech jsou vozy méně spolehlivé a jejich provoz už je ekonomicky nevýhodný. „Vozidla stárnou a zhruba po šesti letech už nejsou natolik spolehlivé, i když mají relativně málo najeto, ale to auto velmi trpí těmi netypickými výjezdy, vyjíždí hned na plný výkon a podobně,“ podotkl Gřegoř.
Vozidla mají nové defibrilátory, ventilátory i dalším vybavení nutné pro ošetření i resuscitaci těžce zraněných nebo nemocných pacientů. Cena nových sanitek se tak pohybovala od 3,2 do čtyř milionů korun. Nové sanitky jsou zároveň prvními automobily, jejichž vnější vzhled je odlišný od dosud užívaného barevného provedení. Sanitky totiž nově splňují požadavek zákona, podle něhož musí mít vozidla na karoserii reflexní zelenožluté obdélníky ve tvaru šachovnice, které mají zajistit lepší viditelnost automobilu.
Zdravotnická záchranná služba je ze dvou třetin financována Moravskoslezským krajem. Zbylé náklady jsou pokryty z činnosti samotné organizace platbami zdravotních pojišťoven. Kraj na provoz záchranné služby loni přispěl 346 miliony korun. ZZS MSK je druhou největší záchrannou službou v Česku a patří k jedněm z nejvytíženějších. Jen za loňský rok záchranáři evidují zhruba 106.000 výjezdů, což je přibližně o 2000 více než v roce 2013. V nepřetržitém režimu u ní funguje 63 posádek včetně letecké.
Záchranáři by se měli dočkat i dalších 21 nových sanitních vozidel, na jejichž nákup získá kraj evropskou dotaci. V současnosti už běží výběrové řízení na jejich dodávku.