BŘECLAV -
Nemocniční dotazníky ke stravování neobsahují takové informace a stížnosti, které by vyžadovaly nějaké akutní změny, řekla ředitelka ústavu Vladimíra Danihelková.
„Jenže nám žádné dotazníky při pobytu v nemocnici nebyly dány, takže jsem si nemohly ani stěžovat,“ oponuje pětatřicetiletý muž z Břeclavska. Ten získal v posledních týdnech zkušenost z břeclavské nemocnice kvůli hospitalizaci svého
ročního dítěte.
„Jako doprovod dítěte přebývala v nemocnici manželka a jídlo pro sebe si musela platit. To by nebyl problém, kdyby ceny odpovídaly nabízeným službám,“ uvedl.
Sedmaadvacet korun za snídani v podobě dvou loupáčků a malé kostky rostlinného tuku je podle něj nehoráznost.
„Oběd přišel na 55 korun a večeře za 47 korun typu nudle s mákem, kdy místo nudlí byla vřetena a máku jen minimum, to je neskutečné,“ míní. Za stejnou cenu si podle něj může dopřát klasické restaurační menu a to i s polévkou. Stejné zkušenosti má i dvacetiletá žena z Břeclavi.
Ředitelka nechce stížnosti přeceňovat. Ročně nemocnicí projde 10 tisíc lidí a ne každému se vše může zamlouvat, míní. Že se někomu cena jídla může zdát drahá ale nezpochybňuje.
„Dodavatel jídla byl ve výběrovém řízení nejlevnější. Navíc o jeho výběru rozhodla krajská rada,“ uvedla. Nemocnice podle Danihelkové nemůže cenu příliš ovlivnit. Situací se ale hodlá zabývat.
Nemocnice totiž nechce, aby se opakovaly události z loňského podzimu. Tehdy byla nespokojenost se stravou taková, že problém musel do ústavu přijet řešit šéf dodavatelské stravovací firmy.
Takřka polovině pacientů vadila kvalita jídel a struktura jídelníčku. Na přání strávníků musela být například ryze česká jídla nahrazena typicky moravskými pokrmy.
ČTK