PRAHA -
Osm lidí si podle něj stěžovalo na léky a lékovou politiku, dva pisatelé byli nespokojeni s tím, že v důsledku rušení nemocnic musejí za lékaři dojíždět. Na ministryni se podle ministerstva obracejí nejen pacienti, ale i lékaři či lékárníci.
Emmerová se podle tiskového oddělení dopisy občanů podrobně zabývá a nenechá je bez odpovědi. Případně také vyzve k odpovědím konkrétní zdravotnická zařízení, která pisatelé kritizovali.
Některé ze stížností jí rovněž poslouží k dotváření koncepce českého zdravotnictví, kterou hodlá v říjnu předložit.
Ministryně vyzvala občany, aby jí své opodstatněné a faktické stížnosti a připomínky na stinné stránky českého zdravotnictví zasílali do 15. října.
Cílem takového dialogu mezi občany a ministryní má být změna daného stavu a odstraňování nedostatků.
Emmerová uvedla, že si jako lékařka uvědomuje, jak důležitá je spokojenost pacientů nejen s vlastní léčebnou péčí, ale také s chováním lékařů a středního zdravotnického personálu, s kvalitou prostředí zdravotnických zařízení i s úrovní stravování v nemocnicích.
ČTK