V takovém případě by měla sestra zapsat do pacientovy dokumentace, že aplikace byla provedena na základě telefonického příkazu lékaře. Tím se jistí pro případ dalšího šetření. Ovšem příbuzní pacienta si mohou stěžovat pouze zaměstnavateli, tedy nemocnici, a ne na konkrétní sestru. Zaměstnavatel zorganizoval práci na pohotovostní službě tak, že tam v danou dobu nebyl k dispozici další lékař (kromě lékaře na sále), a to je odpovědnost zaměstnavatele a ne sestry. ZP výslovně neupravuje, že zaměstnavatel musí organizovat práci a pracovní postupy, to upravuje pouze zákon č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP, ale je to základ pracovněprávních vztahů.
Odpovědnost za organizaci práce a pracovních postupů na pracovišti má výhradně zaměstnavatel a je na něm, aby si zodpověděl, proč nezajistil v daný den na pohotovostní službě více lékařů. Sestra je pouze zaměstnanec a odpovídá zaměstnavateli jen v případě, kdy by se jí prokázalo zavinění (třeba nedbalostní – neposkytla by pomoc, kdyby se pacient dusil apod.), ale to podle mého názoru tento případ není. Takže uzavírám – rodina si nemůže na sestru stěžovat, musí si stěžovat na postup lékaře, který tam měl službu a nešel se na pacienta před aplikací injekce podívat, a jednat výhradně se zaměstnavatelem.