Tvrdí, že zahájila pilotní projekt ve spolupráci s Všeobecnou zdravotní pojišťovnou (VZP), do kterého se zapojilo několik desítek pacientů. Na dnešní tiskové konferenci to řekl majitel skupiny Michal Jelínek. Tiskový mluvčí VZP Oldřich Tichý však ČTK sdělil, že o žádném takovém projektu tato pojišťovna nic neví.
„Chceme využít naše know-how s řízením pracovní síly a firemních procesů. Půjde o kombinaci technologií, která může vést například k takzvanému bezpečnému pokoji, a poskytování fyzické péče pacientům doma,“ uvedl Jelínek.
Zákazníky Okinu mají být hlavně zdravotní pojišťovny, které by si služby objednávaly pro své klienty. Skupina jim prý může zajistit kompletní servis - od distribuce léků, zdravotních pomůcek, obědů, úklidu domácností po zdravotní rehabilitace a návštěvy zdravotního personálu u klientů doma.
Jelínek tvrdí, že díky zkušenostem s administrací, logistikou a zásobováním dokážou ušetřit peníze i čas efektivnějším řízením práce těchto zdravotních pracovníků.
Zda své zkušenosti s řízením administrativních a výrobních prostor dokáže skupina využít i v českém systému zdravotní a sociální péče, má dokázat pilotní projekt na území Středočeského kraje. „Už dnes máme desítky pacientů, o které se staráme. Protože dbáme na kvalitu našich služeb, tak k nim posíláme zdravotní personál, který tvoří naši zaměstnanci. Zatím jich máme necelou desítku,“ uvedl Jelínek.
VZP však spolupráci s jeho firmou popírá. „O žádném takovém pilotním projektu není VZP nic známo. Společnost OKIN se neobjevuje v databázi smluvních partnerů VZP a nikdo z odpovědných pracovníků si není vědom ani toho, že by taková společnost oficiálně byť jen projevila zájem o uzavření smluvního vztahu,“ uvedl její mluvčí.
Firma by do budoucna chtěla zdravotní a sociální služby nabídnout i privátním klientům, kteří by si objednané služby platili sami. Většina kapacity však podle Jelínka bude patřit úkonům v rámci veřejného zdravotního pojištění.
Skupina OKIN GROUP na českém trhu působí od roku 1993, v roce 2006 se jediným majitelem stal Michal Jelínek. V současnosti zaměstnává zhruba 2000 lidí, z toho přes 1400 v Česku. Obrat skupiny loni přesáhl 1,4 miliardy korun. Jejím hlavním klientem je jedna z největších světových telekomunikačních společností Verizon Enterprise Solutions. Kromě toho se Okin zaměřuje také na interní podpůrné činnosti administrativního charakteru, například fakturace, zpracování objednávek, vymáhání pohledávek či zákaznický servis. Okin Facility pak zajišťuje firmám technické služby, jako jsou správa a údržba budov, havarijní služba či energetický management, a podpůrné a administrativní služby - bezpečnostní služby, recepce či úklid.