Pacienti i zaměstnanci v Thomayerově nemocnici mají ombudsmana

22. 9. 2006 8:55
přidejte názor
Autor: Redakce
Pacienti i zaměstnanci Fakultní Thomayerovy nemocnice mají od ledna možnost obrátit se s náměty i problémy na nemocniční ombudsmanku. Je jí náměstkyně ředitele pro ošetřovatelskou péči Dana Jurásková...


Novinářům řekla, že se na ni obrátily už desítky lidí. Pacienty podle ní nejčastěji trápí nedostatek informací o léčbě. Zaměstnanci dávají náměty, jak zlepšit chod svého pracoviště.

Letáčky s telefonními čísly ombudsmana jsou na všech lůžkových odděleních i v nemocničních ambulancích. Je na nich i e-mail ombudsmanky a určení místa, kam za ní v nemocnici mohou lidé přijít osobně. Kontakt je i na webových stránkách nemocnice www.ftn.cz.

Jurásková přiznala, že zpočátku měla obavy, zda jí jako členu vedení sdělí zaměstnanci otevřeně připomínky a nebudou jen pomlouvat ostatní. „Nejsou to informace o lidech, které by někoho měly poškodit, ale podněty, aby to v nemocnici lépe fungovalo,“ řekla.

„Musím říci jako nemocniční ombudsman, že služba je velmi využívána, že se setkávám s pacienty, kteří v dobré víře své nemocnici chtějí poradit, jak by si představovali lépe nějakou službu, kteří nás upozorní na to, že ve svých řadách nemáme zrovna nejlepší profesionály a že kazí jméno jinak vynikajícímu oddělení,“ uvedla Jurásková.

Ředitel nemocnice Petr Malý připomněl, že v nemocnici s 2100 zaměstnanci a 37 odbornými pracovišti je problém, aby vedení mělo všechny potřebné informace. Díky ombudsmanovi se nyní dozví, která jeho rozhodnutí nejsou pro zaměstnance dobrá. Slovům své ombudsmanky věří, není totiž za svoji funkci placena.

„Osvědčilo se nám to; problém, který by jinak přešel do stížnosti nebo sporu, se dá včas napravit,“ dodal ředitel.

Prvního ombudsmana v Česku měla v roce 2000 Fakultní nemocnice Motol, od té doby ustavilo funkci několik dalších nemocnic.

ČTK

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?