V brožuře se přitom pacienti na dvaceti stranách dozvědí i o svých právech i povinnostech při hospitalizaci, k dispozici jsou i veškeré potřebné kontakty na oddělení a zdravotnický personál. Právu to řekla mluvčí nemocnice Petra Krajinová.
„Už nyní uvažujeme o dotisku, který zároveň s aktualizací dat připravíme na jaro příštího roku. Lidé oceňují především to, že v jedné publikaci mají pohromadě všechny potřebné praktické informace,“ líčila Právu Krajinová.
Lidé se tak snadno dozvědí veškeré telefonické kontakty na jednotlivá oddělení nemocnice, pohotovost i záchrannou službu včetně podrobného popisu, jak se na daná místa v areálu špitálu dostanou se schematickým plánkem.
Zajímavostí jsou i práva a povinnosti pacientů, informace, co vše je nutné mít s sebou při nástupu k hospitalizaci, ceník všech placených služeb v nemocnici i kontakty na instituce zajišťující sociální služby.
„Nemocnice klade důraz na osobní kontakt mezi zdravotnickým personálem a pacientem. Brožura nemá v žádném případě suplovat informace, které má pacientovi sdělit lékař nebo sestra. Je doplňkem a souhrnem informací, jež pacientovi můžou pomoci v orientaci,“ upozornila Krajinová.
Průvodce pacienta je pro návštěvníky městské nemocnice zdarma.
Ivan Langr, Právo