Průzkum má pomoci nemocnicím zlepšovat nabízené služby a zdravotní péči. „Ptáme se proto třeba na spokojenost s čistotou, zda pacient dostal od personálu potřebné informace nebo jak hodnotí intimitu při konkrétních vyšetřeních,“ vyjmenoval Miloš Suchý z holdingu. Dotazník zahrnuje i část otázek týkajících se dopravy do zdravotnického zařízení. Tyto informace se zjišťují zejména pro kraj, který je může dále zohlednit při řešení dopravní obslužnosti v daném regionu.
Odpovědi, které z dotazníků vzejdou, bude vyhodnocovat zdravotnický holding a nemocnice dostanou až výsledky. „Poslouží k přípravě opatření, aby se pacienti cítili v čekárnách i při ošetření v ambulancích co nejlépe,“ uvedl Kokoška.
Nemocnice zatím znaly názory ambulantních pacientů jen z individuálních pochval nebo stížností. „Plošné hodnocení nám umožní reakce pacientů objektivizovat. Z většího počtu reakcí budeme moci lépe zjistit skutečný stav,“ řekl zástupce ředitelky nemocnice v Domažlicích Petr Suastika.
Dotazníky dostanou pacienti v ambulancích. Mohou je vyplnit na místě nebo doma. Odevzdají je do speciální schránky ve vestibulech nemocnic nebo zdarma odešlou poštou. Zájemci dostanou obálku s nadepsanou adresou a s poštovným hrazeným příjemcem.