Pojišťovny žádají klienty o spolupráci

27. 4. 2005 0:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Hromadné zasílání výpisů o poskytnuté zdravotní péči svým klientům považuje Všeobecná zdravotní pojišťovna za zbytečné. Lidé o to totiž nestojí. V tom případě se jedná o zbytečně vynaložené finanční prostředky. Pojišťovna výpisy zasílá pouze zájemcům...


O desítky milionů korun přijdou zdravotní pojišťovny, pokud budou muset svým klientům zasílat výpisy o poskytnuté zdravotní péči. O to se totiž zasazují poslanci.

„Převážná většina našich klientů o to vůbec nejeví zájem. Zkoušeli jsme to, ale byli jsme osočováni, že zbytečně vyhazujeme peníze za nevyžádané výkazy. Proto je posíláme pouze těm klientům, kteří nás o to požádají. Ti si je zkontrolují a pokud najdou nějaké rozpory zareagují. V převážné většině se jedná o účtované, ale neposkytnuté medikamenty a také o lékařské zákroky,“ řekl ředitel Územního pracoviště Všeobecné zdravotní pojišťovny v Tachově Jan POKŠTEFL.

Dodal ještě, že i mezi lidmi, kteří o výkaz požádají, se najdou ti, co na případné rozpory nereagují. „Zřejmě si to nechtějí se svým lékařem rozházet. Zákon sice umožňuje výběr lékaře podle vlastního uvážení, ale lidé z malých obcí tuto možnost nemají,“ podotkl ředitel.

Podle něj ve většině případů dochází k chybám v administrativě. „Může dojít k omylu, ale přesto by si měli lékaři na tyto věci dávat pozor a předcházet tak nepříjemným situacím,“ vysvětluje Pokštefl.

Tachovská pobočka všeobecné pojišťovny eviduje v současné době na třicet tisíc klientů, ale jen nepatrné procento z nich jeví o spolupráci s pojišťovnou zájem. Pokštefl dodává, že jejich klienti sice nemají za povinnost o výpisy žádat, ale jejich nezájem podporuje podivné praktiky lékařů v účtování poskytnutých služeb.

„I mezi lékaři se najdou nepoctivci,“ dodal k celé věci ředitel pojišťovny Jan Pokštefl a zároveň požádal všechny klienty o spolupráci. „Pokud o výpisy naši klienti požádají a případné rozpory nám oznámí, bude to skvělé. Pak se do toho vložené finanční prostředky určitě vyplatí.“

Všeobecná zdravotní pojišťovna však řeší i jiné problémy. Patří mezi ně určitě i neplacení zdravotního pojištění, které pro občany vyplývá ze zákona.

„Takových případů je spousta. Snažíme se ale těmto lidem vycházet maximálně vstříc. Nejprve je na dluh upozorníme a čekáme, zda chtějí situaci sami řešit. Samozřejmě, že nabízíme i splátkové kalendáře. Pokud se reakce nedočkáme, vydáváme platební příkaz. Pokud ho dotyčný dlužník nerespektuje, snažíme se dlužnou částku dostat pomocí zablokování účtu nebo strháváním peněz platu dlužníka. Je to ale všechno zdlouhavé a v převážné většině případů stejně ztroskotáme. V tom případě nám nezbývá nic jiného, než vše řešit soudní cestou,“

řekl Jan Pokštefl.

Tachovský deník

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?