Předběžné výsledky chce znát do konce března.
Auditoři prověří fungování záchranky mezi lety 2012 až 2014. „Cílem personálního auditu je objektivní zmapování personálního potenciálu příspěvkové organizace a jeho využití, posouzení průběhu hlavních manažerských a personálních procesů,“ píše se v dokumentu k veřejné zakázce. Její předpokládaná hodnota je 1,99 milionů korun bez DPH, zájemci se mají hlásit do 16. února.
Personální audit má posoudit i to, zda jsou klíčoví zaměstnanci způsobilí k výkonu zastávané funkce a doporučit případné personální změny. Odboráři ZZS současné vedení kritizují a chtějí odstoupení ředitele Zdeňka Schwarze. Ten ale jakákoliv pochybení odmítá, kritici podle něj mluví jen za menšinu zaměstnanců.
Kontrolami projde také hospodaření ZZS, hlavně zadávání veřejných zakázek. Zaměřit se má především na dodávky sanitek, nosítek, vyšetřovacích rukavic a bot, které byly v minulosti kritizované za vysokou cenu ve srovnání s jinými ZZS v krajích. Schwarz zakázky hájil specifickou pozicí pražské záchranky.
Problémy podle odborářů začaly stížnostmi dispečerek, kterým zaměstnavatel proplácí jedenáct hodin z dvanáctihodinových pracovních směn. Zaměstnancům vadí i rozdělování pracovních týmů a jejich rotace na různých stanovištích. Podle dřívějšího vyjádření mluvčí ZZS Jiřiny Ernestové je rotace zaměstnanců důležitá, aby zaměstnanci poznali celou Prahu a jiné kolegy. Podle odborářů jsou lidé, kteří se proti vedení ozvou, perzekvováni.
Stávkovou pohotovost vyhlásili odbory na konci ledna, podporuje ji podle odborů kromě dvou všech 160 členů odborové organizace. Celkem pracuje v pražské ZZS asi 470 lidí. Podle zákona zaměstnanci záchranných služeb stávkovat nemohou. „Stávková pohotovost se v žádném případě nedotkne kvality ani rozsahu přednemocniční péče na území hlavního města Prahy,“ uvedl při vyhlášení pohotovosti předseda odborové organizace pražské ZZS Jan Franěk.