„Pro takový systém jsem všemi deseti, určitě to je velký pokrok a já doufám, že se konečně dočkám toho, že s angínou nebudu muset na ambulanci tak dlouho čekat,“ řekl Vladimír Křížek z Jihlavy.
Aby však zpočátku nedocházelo k nedorozumění, nejprve vznikne nové telefonické centrum. „V počátcích nebude možné, aby se pacienti přes internet objednávali sami, a to z toho důvodu, aby nedocházelo k chybným indikacím vyšetření ze strany pacientů. Budou se však moci objednávat přes call centrum, které nově vznikne,“ vyjádřila se tisková mluvčí jihlavské nemocnice Veronika Novotná.
Zajistí rezervaci Pacient tedy zavolá, na telefonu bude k dispozici zdravotnický pracovník, který za klienta po krátkém rozhovoru a po vlastním uvážení určí, do té které ambulance náleží, a udělá v ambulanci rezervaci. Elektronické objednávání bude mít také zpětnou vazbu. Při mimořádné události nebo nemoci lékaře pacient dostane zpětné avízo.
Lidé tak budou znát přibližný čas vyšetření a čekací doba v ambulancích se zkrátí. „Systém uvítají i naši zdravotničtí pracovníci zejména z toho důvodu, že budou vždy dopředu vědět, kolik lidí ambulanci navštíví, budou si moci připravit materiál, personál a jiné věci,“ doplnila mluvčí nemocnice.
Pro začátek dají ambulance k dispozici pro elektronické objednávání jen část své ordinační doby. Ve zbytku budou s pacienty pracovat tak, jak jsou dosud zvyklí. Projekt by se měl spustit do konce tohoto roku. Z rozpočtu kraje jsou na něj vyčleněny celkem tři miliony korun. Postupně by se měl rozšířit do všech odborných ambulancí nemocnic v kraji.
Diskuse o krácení čekací doby se táhnou již několik let. Významný posun nastal v loňském roce, kdy se kraji podařilo navázat kontakty s Taiwanem, kde byl systém vyhodnocen jako nejlepší elektronická veřejná služba.