Poslanci v senátní novele doporučili stanovit, že náklady na psychologické vyšetření řidičů nákladních aut, kteří jsou zaměstnáni u některého dopravce, by měl hradit jejich zaměstnavatel. Ostatní řidiči si budou muset toto vyšetření zaplatit sami.
Senátor Tomio Okamura k tomu uvedl, že to nijak neztíží situaci pirátů silnic, na které by měly platit rychlé sankce v podobě okamžitého zabavení řidičského průkazu a vysoké pokuty. „Mně to připadá, že je to takový kšeftík navíc pro psychology,“ poznamenal. Elišce Wagnerové (za SZ) připadají tyto podmínky drakonické a těžko dostupné pro méně majetné řidiče s ohledem na nutnost znovu podstoupit a zaplatit si také autoškolu.
Podotkla, že v Německu je provinilcům po uplynutí trestu v podobě zabavení průkazu tento doklad prostě vrácen bez dalších podmínek. V Česku to platí jen pro ty, kterým byl soudem uložen zákaz řízení motorových vozidel, poznamenal předseda výboru Miroslav Antl (za ČSSD).
Původním záměrem senátní novely je oddálit o pět let věkovou hranici pro absolvování první povinné kontroly zdravotní způsobilosti neprofesionálních řidičů. Podle tvůrců předlohy je to přežitek už vzhledem k prodlužování věku odchodu do důchodu.