PRAHA - „Staneme se nyní na českém trhu jedničkou v oboru dentální hygieny,“ cituje deník ředitele českého zastoupení GSK Petra Nováka. GSK hodlá produkci z Česka vyvážet i do okolních zemí.
Setuza tvrdí, že ji k prodeji zubních past nevedla snaha získat za každou cenu peníze. Loni přitom vykázala ztrátu 700 milionů korun. „Prodej značek odpovídá našemu podnikatelskému záměru. Chceme se soustředit hlavně na zpracování olejnin k výrobě surovin pro biopaliva,“ řekl HN ředitel Setuzy František Janů.
GSK je evropskou farmaceutickou jedničkou. Za loňský rok vykázala hrubý zisk 2,4 miliardy eur, tedy asi 72 miliard korun. Koupí značky Odol od Setuzy skončily i spory o tuto značku.
Setuza měla pro Odol zaregistrované ochranné známky na český a slovenský trh, GSK je naproti tomu mohla používat v Německu, Rakousku nebo Švýcarsku. Podle ředitele Setuzy může za rozdělení značky mezi různé firmy druhá světová válka a Benešovy dekrety.
„Zubní pastu tohoto jména totiž vyráběla jedna firma za první republiky ve dvou
závodech: v Ústí nad Labem a v německých Drážďanech. Po válce přešla značka z Ústí na znárodněný český tukový průmysl, zatímco ta z Drážďan postupně na západoevropské producenty a nakonec na GSK,“ uvedl Janů.
ČTK