„Máme tu čtyři učitelky základní školy a dvě pro mateřskou školu,“ uvedla ředitelka školy Jana Hynková. „Děti se chtějí učit, už když ráno sedí u snídaně, tak se těší do školy,“ popisovala ředitelka.
„Když výuka končí, tak některé pláčí, že už je konec,“ dodala s tím, že k výuce základní školy slouží jídelna dětského oddělení. „Vyučujeme ale i na ORL a na chirurgickém oddělení,“ doplnila s tím, že mateřská škola má svůj vlastní prostor. „Všechno jsme nově vybavili,“ pokračovala Hynková.
„Je tu vymalováno, umístěna nová umyvadla, nábytek, koberce, ale také hračky pro děti,“ popisovala. „Celkově se jedná o úpravy za dvě stě tisíc korun,“ doplnila s tím, že kromě nemocnice se na novinkách podílel kraj a sponzoři. „Těm všem patří velký dík,“ poznamenala.
Individuální přístup
Kapacita základní školy je podle Hynkové čtyřicet dětí a o deset méně ve škole mateřské. „Ročně naší školou projde zhruba jedenáct set dětí,“ uvedla.
„Není to jednoduché, protože výuka musí probíhat podle osnov kmenových základních škol hospitalizovaných dětí,“ vysvětlovala učitelka Nina Podlipská s tím, že všechny učitelky prošly speciálním pedagogickým vzděláním.
„Každé dítě je v jiném stadiu výuky a my musíme mít velmi dobré vybavení učebnicemi, protože každá škola užívá jiné,“ poznamenala Podlipská s tím, že každé dítě, i když je například z jednoho ročníku, nemusí zrovna probírat stejné učivo. „Přístup je tedy velmi individuální,“ dodala.
Související článek: |
„Líbí se mi tady, protože nemusíme chodit do školy,“ libovala si paradoxně ve školní lavici v základní škole při nemocnici osmiletá Terezka. „Je tu takové prostředí, že si děti ani neuvědomují, že jsou ve škole, usmívala se její učitelka Podlipská. „Mně se tu líbí, protože je tu počítač s internetem,“ dodala jedenáctiletá Kristýna Blahová.
Učitelka mateřské školy při nemocnici Marie Davidová volí rovněž individuální přístup k dětem. „Přístup je individuálnější než v běžné mateřské škole, protože jich tu máme méně,“ uvedla. S dětmi mohou čas v mateřské škole trávit také matky.
„Já bych byla doma nervózní a malý by brečel, takže jsem tady s ním,“ uvedla Jana Hazuková vsedě na koberci v mateřské škole při nemocnici.
„Nabízíme zde nejenom lékařskou a výukovou péči, ale také péči psychologickou, protože tu máme řadu dětí s bolestmi hlavy. Nabízíme rovněž péči výtvarnou, což je vidět i na vyzdobení celého dětského oddělení nemocnice,“ uvedl primář oddělení Jiří Souček. „Ani internet, který tu mají děti k dispozici, není samozřejmostí,“ dodal.
Právo