Sněmovní hospodářský výbor však doporučil posunutí jen na 65 let. S hranicí 68 let nesouhlasilo ministerstvo dopravy. Spoluautor novely Tomáš Grulich (ODS) s tímto snížením souhlasil.
Spolu se stranickým kolegou Jiřím Oberfalzerem novelu předložil kvůli tomu, že pokládá povinné kontroly zdravotní způsobilosti neprofesionálních řidičů v 60 letech věku za přežitek. „Věk odchodu do důchodu se již řadu let prodlužuje a bude v blízké budoucnosti dosahovat 65 let. Jsou-li lidé do 65 let v kondici pracovat, je neadekvátní pochybovat o jejich schopnosti řídit,“ tvrdí senátoři.
Vláda má k návrhu připomínky. Upozornila například, že je třeba brát v úvahu rostoucí hustotu silničního provozu, která na řidiče a jejich schopnosti i zdravotní způsobilost klade čím dál větší nároky. Zatímco profesionální řidiči podléhají povinnému posuzování zdravotní způsobilosti každé dva roky do dosažení věkové hranice 50 let a následně pak každý rok, ostatní řidiči se po získání řidičského oprávnění musí lékařské prohlídce poprvé podrobit až v souvislosti s dosažením věkové hranice 60 let.