Ze spisu vyplývá, že si zubařka vykázala nejrůznější neprovedené úkony u tří pojišťoven, a to v letech 2009 až 2011. Poukázali na ně pacienti, kteří si zkontrolovali, jaké výkony za zdravotní péči o ně pojišťovny v minulosti hradily.
Část pacientů upozornila na to, že si Farná nechala proplatit péči o jejich chrup v době, kdy už nebyli v její péči. Další tvrdí, že u lékařky v den zapsaný ve zdravotní evidenci nebyli a proplacený výkon se nestal, nebo byl vykázán zdvojeně.
Farná se hájila tím, že má 2000 pacientů a řešila nemalé technické problémy. Stěhovala prý ordinaci, střídaly se u ní zdravotní sestry, a proto měla v evidenci občas zmatek.
Tomu ale dovolací soud neuvěřil. „Pokud by šlo o omyl, tak by mohly být nedopatřením mylně vykázán jeden až dva úkony, nemohlo by jich být dvaatřicet,“ řekla v odůvodnění verdiktu předsedkyně odvolacího senátu Marta Ondrušová.
“Pojišťovně se však podařilo poprvé v její historii počet pojištěnců udržet. Velký počet pojištěnců byl získán zejména akvizicemi spojenými s projektem elektronických zdravotních knížek a projevil se zde i nový klientsky orientovaný přístup Pojišťovny. Nárůst počtu pojištěnců ve srovnání se Zdravotně pojistným plánem 2010 byl rozhodující pro překročení tvorby Základního fondu zdravotního pojištění i v okamžiku, kdy i za této situace poklesla oproti roku 2009 částka předpisu pojistného z v.z.p. o 1,3% a v porovnání s rokem 2008 dokonce o 1,8%.”
Zdroj: Výroční zpráva VZP ČR 2010 (kapitola 5.1 Základní fond zdravotního pojištění, strana 28).