Texasan získal díky reklamní kampani nová játra

16. 8. 2004 0:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Texasan Todd Krampitz, který se prostřednictvím reklamní kampaně obrátil na veřejnost s prosbou o pomoc při shánění nových jater, podstoupil úspěšnou transplantaci. Využil ke své kampani nejen inzerátů v novinách, ale i internet a billboardy u dálnice na Houston. ...


HOUSTON (USA) - Nemocný Texasan, který se prostřednictvím reklamní kampaně obrátil na veřejnost s prosbou o pomoc při shánění nových jater, podstoupil úspěšnou transplantaci. V pátek o tom informovala jeho žena, napsala v sobotu agentura Reuters.

Dvaatřicetiletý Todd Krampitz, u kterého lékaři zjistili v květnu rakovinu, využil ke své kampani nejen inzerátů v novinách, ale i internet a billboardy u dálnice na Houston. Webová stránka, kterou si založil, měla adresu www.toddneedaliver - tedy Todd potřebuje játra -, na velkoplošných poutačích byl nápis „Prosím, pomozte mi zachránit život a najít darovaný orgán“.

Podle Krampitzovy ženy se nakonec přihlásila „jedna šlechetná rodina, která Toddovi věnovala játra, takže mohl podstoupit operaci“. Další podrobnosti k původcům darovaného orgánu paní Krampitzová nesdělila.

Krampitz sice po květnu podstoupil chemoterapii a chirurgický zákrok, ale lékaři mu řekli, že pokud má zůstat naživu, potřebuje nová játra.

Ve Spojených státech se provádí každý den asi 70 transplantací tělesných orgánů. Každý den ale také umírá 16 osob ze seznamu čekatelů, na které se tyto orgány nedostanou, konstatují údaje amerického ministerstva zdravotnictví.

Podle ministerstva je jen na seznamu osob čekajících na transplantaci jater 17471 pacientů. Jejich případy se řeší podle naléhavosti.

ČTK

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?