Údajné pochybení při registraci nového klienta nelze považovat za únik dat ze systému

19. 11. 2010 12:58
přidejte názor
Autor: Redakce
Rádi bychom reagovali na titulky a komentáře, které se objevily v posledních dnech v médiích v souvislosti se systémem Elektronických zdravotních knížek.


TISKOVÁ ZPRÁVA

Obsahují řadu faktických chyb a zavádějících formulací, ze kterých je možné mylně usuzovat, že došlo k úniku dat ze systému IZIP|Elektronické zdravotní knížky.

Prohlašujeme, že došlo k údajnému pochybení zaměstnankyně externí společnosti, při registraci jednoho ze statisíců našich nových klientů.

Kontaktní údaje, které ji registrující se klient sdělil obvyklým způsobem pro vyplnění přihlášky, trestuhodným způsobem využila pro svoji další činnost, z čehož vyvodíme veškeré právní důsledky. Celou záležitost jsme předali Policii ČR, ať zjistí, zda-li se situace stala tak, jak je komunikováno.

Data v systému IZIP|Elektronická zdravotní knížka jsou dokonale zabezpečena proti neoprávněnému přístupu. Zdůrazňujeme, že přístup k datům má pouze klient po zabezpečeném přihlášení a jím pověření zdravotničtí profesionálové.

Aktuálně je v Elektronických zdravotních knížkách více než 16 milionů lékařských záznamů a všechny EZK (cca 2 300 000) obsahují pro každého z uživatelů EZK kompletní informace v „Osobním účtu pojištěnce“, ve kterém klienti získají přehledy vykázané zdravotní péče, uhrazených regulačních poplatků nebo například doplatků na léky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?