Úvod sjezdu se věnoval hodnocení půlroční informační kampaně, v které komora informovala o problémech českého zdravotnictví a na které spolupracovala s najatou PR agenturou.
Cílem kampaně bylo podle prezidenta komory Milana Kubka vytvořit tlak na politiky, aby začali řešit problémy tuzemského zdravotnictví, mezi které podle komory patří především podfinancování systému a nedostatek kvalifikovaného personálu. Ke kampani vznikla speciální webová stránka, část propagace se soustředila i na sociální sítě. Zástupci PR agentury dnes výsledky kampaně, ohlasy médií a veřejnosti i množství oslovených lidí hodnotili kladně.
Komora agentuře zaplatila zřejmě přes milion korun. Celkem 951.700 korun na kampaň přispěla okresní sdružení ČLK, další peníze šly podle mluvčího ČLK Michala Sojky z centrály.
Následovat by v programu sjezdu mělo představení krizového plánu, který by měl aktuální problémy zdravotnictví řešit. Návrhy řešení, které by měly zajistit více peněz ve zdravotnictví a jejich spravedlivé rozdělování, či reformu vzdělávání lékařů a sester, na sjezdu představí prezident komory Kubek.
Zhruba 300 delegátů se sešlo v čtyřhvězdičkovém hotelu Clarion, kde měli v minulosti své kongresy například občanští demokraté.