„Musíme na lístky, které vytiskne automat a s nimiž pacienti přijdou jako s dokladem o zaplacení poplatku do ordinace, ručně dopisovat datum a rodné číslo pacienta. Lístky musíme rozstříhávat na dvě poloviny a pak lékař číslo zaplaceného lístku kóduje do počítače. To je ztráta času,“ uvedla.
Někteří pacienti se i s lékaři hádají, že nebyli klinicky vyšetřeni a platit mají. „V kožním lékařství ale už pohled na pacienta a jeho kůži je klinické vyšetření. Pohledem zjišťujeme, jaká jsou jeho mateřská znaménka, jejich tvar, barva, struktura, jaké změny má pacient na kůži atd. V našem oboru to jinak nejde. A mnohdy to pacienti nechtějí pochopit a musíme jim to vysvětlovat,“ řekla profesorka Hercogová. Podobně je tomu i s pacienty, kteří se léčí fytoterapií, tedy určitým druhem záření. „Ty lékař musí před každou procedurou důkladně prohlédnout, zda nedošlo ke změnám na kůži. I to je klinické vyšetření.“ Podotkla, že drtivá většina pacientů platí bez problémů. Někdy ale jsou pacienti přece jen trochu podráždění, a to v případech, kdy automat na poplatky je porouchaný.
Někteří pacienti totiž házejí mince tam, odkud vychází lístek, automat se zasekne a než je opraven, trvá to nějaký čas. „Jsou to dětské chyby systému, které se určitě během několika týdnů nebo měsíců vychytají,“ dodala Hercogová.
Právo