Cílem je sestavit žebříček nemocnic České republiky dle míry spokojenosti a nově také bezpečnosti pacientů a zaměstnanců. Vyhodnocení projektu probíhá za pomoci strukturovaných postupů vycházejících z metodiky strategického nástroje pro měření výkonnosti organizací – Balanced Scorecard.
Výstupy tohoto projektu poskytujeme zpětně manažerům nemocnic, aby mohli snadněji pracovat na zkvalitnění zdravotní péče v České republice.
Pokračování projektu „Nemocnice ČR 2015“ bude probíhat od 1. února do 31. srpna 2015.
Výsledky celostátního hodnotícího projektu „Nemocnice ČR 2014“
Oblast „Spokojenost a bezpečnost pacientů“(hospitalizovaných):
(kategorie Fakultní nemocnice)
1. místo: Fakultní nemocnice v Motole
2. místo: Ústřední vojenská nemocnice Praha
3. místo: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze
(kategorie Nemocnice ČR)
1. místo: Litomyšlská nemocnice, a.s.
2. místo: Nemocnice Podlesí a.s.
3. místo: SWISS MED CLINIC s.r.o
Oblast „Spokojenost a bezpečnost pacientů“(ambulance)“:
(kategorie Fakultní nemocnice)
1. místo: Ústřední vojenská nemocnice Praha
2. místo: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze
3. místo: Fakultní nemocnice Královské Vinohrady
(kategorie Nemocnice ČR)
1. místo: Litomyšlská nemocnice, a.s.
2. místo: Thomayerova nemocnice
3. místo: Vítkovická nemocnice, a.s.
Oblast „Spokojenost a bezpečnost zaměstnanců nemocnic“
(kategorie Fakultní nemocnice)
1. místo: Ústřední vojenská nemocnice Praha
2. místo: Fakultní nemocnice Hradec Králové
(kategorie Nemocnice ČR)
1. místo: Litomyšlská nemocnice, a.s.
2. místo: Nemocnice Podlesí a.s.
3. místo: Nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov, a.s.
Finanční zdraví nemocnic
(kategorie Fakultní a speciální nemocnice)
1. místo: Fakultní nemocnice v Motole
2. místo: Masarykův onkologický ústav
3. místo: Institut klinické a experimentální medicíny
(kategorie Nemocnice ČR)
1. místo: Nemocnice České Budějovice a.s.
2. místo: Nemocnice Český Krumlov, a.s.
3. místo: Mělnická zdravotní, a.s., Nemocnice Mělník
Dlouhodobý úspěch jihočeských nemocnic je dán tím, že průběžně optimalizují, jak rozsah zdravotní péče, tak počty a složení zaměstnanců a posilují prvky centrálního řízení. Být úspěšný v dobách hojnosti je snadné. To, že jihočeské nemocnice se pravidelně objevují mezi nejlépe hodnocenými i v posledních čtyřech krizových letech, nejtěžších pro zdravotnictví, je úspěch hodný obdivu“, sdělil Daniel Vavřina, ředitel HealthCare Institute.
ABSOLUTNÍ vítěz projektu „Nemocnice ČR 2014“
1. místo: Nemocnice Podlesí a.s.
2. místo: Nemocnice Písek, a.s.
3. místo: Vojenská nemocnice Brno
Letošní vítězové NEJUSMĚVAVĚJŠÍ NEMOCNICE jsou:
(kategorie Fakultní nemocnice)
1. místo: Fakultní nemocnice v Motole
2. místo: Ústřední vojenská nemocnice Praha
3. místo: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze
(kategorie Nemocnice ČR)
1. místo: Litomyšlská nemocnice, a.s
2. místo: Nemocnice Podlesí a.s.
3. místo: SWISS MED CLINIC s.r.o.
Zajímavosti
Spokojenost hospitalizovaných pacientů:
• Dotazník hospitalizovaných pacientů 2014 „V kolik hodin jste byl/a buzen/a?“
– nejčastěji „6:00“ a „6:30“ (celkem 55%)
• Dotazník hospitalizovaných pacientů 2013 „Jaká doba buzení Vám vyhovuje?“
– nejčastěji „7:00“ (45%)
Čím to je, že daná nemocnice vyhrává?
Nemocnice vyhrávají tehdy, pokud jsou úspěšné v těchto otázkách s nejvyšší váhou (20 % a více):
Hospitalizovaní pacienti:
• Byl Vám srozumitelně vysvětlen navržený postup léčby?
• Byli jste srozumitelně seznámeni s možnými riziky případného lékařského zákroku?
• Byl/a jste spokojen/a s respektováním Vaší intimity a lidské důstojnosti?
• Pokud jste pociťoval/a bolest, bylo na ni ze strany personálu účinně a včas reagováno?
• Když jste potřeboval/a přivolat ošetřující personál, byla jeho reakce včasná?
• Ověřoval personál nemocnice Vaše jméno před podáváním léků nebo zákrokem?
• Jak podle sebe hodnotíte pocit bezpečí z hlediska možných krádeží na Vašem oddělení?
• Jak hodnotíte kvalitu podávané stravy?
Ambulantní pacienti:
• Spokojenost s předáváním informací ze strany lékaře
• Spokojenost s předáváním informací ze strany zdravotní sestry
• Jak jste byl/a spokojen/a s celkovou úrovní ošetření?
• Pokud jste pociťoval/a bolest, bylo na ni ze strany personálu účinně a včas reagováno?
Zaměstnanci:
• Jaká je Vaše celková spokojenost jako zaměstnance této nemocnice? (v procentech spokojenosti, maximálně spokojen/a = 100%)
• Jak celkově hodnotíte tuto nemocnici jako atraktivního zaměstnavatele v regionu?
• Projevuje Váš nadřízený zájem vyslechnout si Váš názor (pracovní problém, léčebný postup, apod.)?
• Máte možnost se seberealizovat (využít své odbornosti, dosaženého vzdělání, specializace)?
• Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci s Vaším nadřízeným?
• Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci mezi Vámi a Vašimi kolegy?
• Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci lékař x lékař?
• Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci lékař x sestra?
• Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci sestra x sestra?
• Máte u Vás na pracovišti pravidelná setkání, kde si navzájem sdělujete informace o tom, jak se nemocnici daří, o očekávaných změnách v nemocnici, co a jak máte dělat?
Skokan roku
Dovolujeme zveřejnit první 3 místa v podkategorii „Skokani roku 2014“ (tzn. nemocnice, které zaznamenaly meziročně největší přírůstek v počtu hlasů za pacienty a zaměstnance). Zároveň si na tomto místě dovolujeme poděkovat všem zapojeným nemocnicím za spolupráci!
1. Mělnická zdravotní, a.s., Nemocnice s poliklinikou Mělník
2. Thomayerova nemocnice
3. Krajská nemocnice T. Bati a.s.
Nemocnice, které zaslaly největší počet tištěných dotazníků
(ambulantní + hospitalizovaní pacienti)
1. Thomayerova nemocnice
2. Fakultní nemocnice Královské Vinohrady
3. Všeobecná fakultní nemocnice v Praze
Nejkratší doba čekání z pohledu ambulantních pacientů
Zveřejňujeme první 3 místa nemocnic, které se umístili nejlépe v oblasti ambulantních pacientů – otázka „Jak dlouho jste čekal/a, než jste vstoupil/a do ordinace?“
1. Litomyšlská nemocnice, a.s.
2. Thomayerova nemocnice
3. Vítkovická nemocnice, a.s.
Nejútulnější čekárna z pohledu ambulantních pacientů
Zveřejňujeme první 3 místa nemocnic, které se umístili nejlépe v oblasti ambulantních pacientů – otázka „Jak na Vás působilo prostředí čekárny (velikost čekárny, vybavení, čistota)?“
1. Thomayerova nemocnice
2. Karvinská hornická nemocnice a.s.
3. SWISS MED CLINIC s.r.o.
Bezpečná nemocnice z pohledu hospitalizovaných pacientů
Zveřejňujeme první 3 místa nemocnic, které se umístili nejlépe v oblasti hospitalizovaných pacientů – otázka „Jak podle sebe hodnotíte pocit bezpečí z hlediska možných krádeží na Vašem oddělení?“
1. Fakultní nemocnice v Motole
2. Thomayerova nemocnice
3. Masarykův onkologický ústav
Spokojenost s přístupem lékaře z pohledu ambulantních pacientů
1. Vítkovická nemocnice, a.s.
2. Thomayerova nemocnice
3. Masarykův onkologický ústav
Spokojenost s přístupem sestry z pohledu ambulantních pacientů
1. Thomayerova nemocnice
2. Vítkovická nemocnice, a.s.
3. Masarykův onkologický ústav
Spokojenost s komunikací s lékařem z pohledu hospitalizovaných pacientů
1. Masarykův onkologický ústav
2. Thomayerova nemocnice
3. Nemocnice Tanvald, s.r.o.
Spokojenost s komunikací se sestrou z pohledu hospitalizovaných pacientů
1. Thomayerova nemocnice
2. Masarykův onkologický ústav
3. Nemocnice Tanvald, s.r.o.