Z laboratoře na trh

1. 10. 2006 12:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Eucomed, evropská asociace dodavatelů zdravotnických prostředků, zahájila kampaň za efektivní využití nejnovějších vědeckých poznatků v oblasti léčebných postupů a lékařské techniky.


Cílem sdružení je usnadnit cestu nových produktů k pacientům, přičemž jednou z možností, jak tomu napomoci, je urychlené vytvoření Sítě národních inovačních center pro lékařské technologie (National Medical Technology Innovation Centres - NMTIC). Zdravotnický průmysl v Evropě představuje sice rozsáhlou a významnou složku evropského hospodářství, mezi nejvýznamnější produkty, které zde byly vyvinuty, patří např. i kardiostimulátor nebo počítačový tomograf, ale pokud evropské země nezmění svůj mírně řečeno vlažný vztah k inovacím, jejich přední pozice a konkurenceschopnost bude ohrožena. Zatímco výrobci lékařských technologií v USA investují do výzkumu, vývoje a inovací přes 13 % výnosů z prodeje, v Evropě se reinvestuje pouhých 6,5 %. „V případě dobrého marketingového nápadu ze strany podnikatelů vyhledají centra vědce, kteří budou ochotni jej realizovat, a naopak pro vědce najdou vhodného podnikatele, který dostane jejich výrobek na trh,“ vysvětluje jednu z klíčových úloh vznikajících národních center prezident asociace Euromed Maurice Wagner. Inovační centra budou mapovat národní zdroje a zpřístupní je všem ostatním evropským centrům. Vytvoří se tak široká informační základna, která bude sloužit vědcům, malým a středním podnikatelům i univerzitám.


O autorovi: Bc. Hana Ulrychová, hlavní sestra, Mgr. Ivana Vašátková, zástupkyně hlavní sestry FN Hradec Králové

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?