Pořízení vozidel a dalšího vybavení stálo 80 milionů korun, z toho 85 procent pokryla dotace EU, řekl ČTK ředitel krajské ZZS Pavel Hrdlička.
Sanitky na podvozku Mercedes Sprinter jsou dosud největší dodávkou sanitek pro plzeňské záchranáře, kteří mají ročně kolem 50.000 výjezdů. Kraj se sice snaží obměňovat techniku, dosud to bylo podle Hrdličky tak tři až pět sanitek ročně. V kraji je 23 výjezdových míst záchranné služby. Kromě čtyř desítek „rychlých“ velkých dodávek má záchranná služba ještě záložní vozy a také menší osobní auta pro takzvaný rendez-vous systém.
Životnost sanitky je kolem pěti šesti let a je dána stářím vozu nebo množstvím najetých kilometrů. Podle Hrdličky se značně liší zatížení sanitek v Plzni, kde je hodně výjezdů, ale na krátké vzdálenosti, a například na Tachovsku. Tam není žádná nemocnice, takže sanitky jezdí s pacienty dlouhé vzdálenosti do nemocnic okolních okresů. „Není dnes problém, že mají vozidla najeto 200.000 kilometrů, úplně ty nejstarší přesahují i 400.000 kilometrů, což už bylo velice hodně,“ řekl Růžička. Nové sanitky půjdou na stanoviště po celém kraji.
Podle Vítězslava Sladkého ze záchranné služby stály sanitky včetně povinné výbavy zhruba 61 milionů korun. Za 20 milionů dostaly navíc výpočetní techniku - tablety, kamery, tiskárny a defibrilátory pro monitorování a obnovu srdeční akce. Nové sanitky mají pohon 4×4, mají větší světlou výšku, větší nosnost a je v nich více prostoru než v dosud používaných volkswagenech.
Záchranná služba je podle Hrdličky největší příspěvkovou organizací kraje. Od ledna 2016 bude zaměstnávat kolem 750 lidí, nyní je to o něco méně. Jen asi 50 lidí jsou techničtí pracovníci, zbytek tvoří zdravotníci - lékaři, střední zdravotnický personál a řidiči, kteří mají také všichni záchranářské kurzy nebo vzdělání.