„V současné době jsou náklady na opravu vozidel kolem 4,5 milionu korun ročně. Je to dáno tím, že stávající vozy jsou většinou staré a na hranici své životnosti,“ uvedl Čermák. Operativní leasing bude v sobě zahrnovat nejen nákup aut, ale i jejich opravy. Na rozdíl od současného stavu ale nebudou vozy po dobu trvání leasingu ve vlastnictví organizace.
Pro Karlovarský kraj, který je zřizovatelem záchranné služby, to bude znamenat výdaje navíc. Část nákladů ale na sebe vezme i záchranná služba. Podle Čermáka by proto neměl být třeba příspěvek pro záchrannou službu navyšován hned od příštího roku, ale až od roku 2015, a to zhruba o 2,5 milionu korun, v dalších letech pak mírně poroste. Karlovarský kraj přitom dotuje záchrannou službu 121 miliony Kč ročně.
Celkový objem zakázky na poskytovatele operativního leasingu nechce kraj odhadovat, ukáže ho výsledek výběrového řízení. V něm by měly být specifikované požadované parametry vozů pro rychlou záchrannou pomoc a další podmínky.
Záchranná služba Karlovarského kraje nyní disponuje 18 vozy, přičemž tři jsou starší deseti let, další tří devíti a sedm je starších sedmi let.