Podle Jiřího Michala, předsedy představenstva a generálního ředitele Zentivy, se potvrdilo výlučné postavení firmy na českém a slovenském trhu. Tržby se v ČR podařilo zvýšit o osm procent, na Slovensku mírně poklesly, ale trh se stabilizuje.
V Polsku tržby vzrostly o 126,8 procenta, v Rusku o 43,8 procenta.
Vedení Zentivy je přesvědčeno, že strategie Zentivy, spočívající ve vývoji a výrobě základních prostředků pro zdravotní péči dostupných širokým vrstvám, umožní i nadále vytvářet pro akcionáře zajímavé výnosy.
Firma vyvíjí vlastní generické léky s důrazem na léky kardiovaskulárních onemocnění, onemocnění centrální nervové soustavy, pro léčbu bolesti a pro léčbu urologických nemocí.
V ČR bylo nejlepšího růstu dosaženo u kardiovaskulárních přípravků, jako jsou Sivacard, Lozap aj., v druhé polovině bylo na trhu velmi úspěšné antidresivum Citalec, a to poté, co jej po rozhodnutí příslušných orgánů mohli lékaři předepisovat mnohem širšímu okruhu pacientů.
Z volně dostupných přípravků měly největší úspěch Pinosol, Calibrum a Modafen. V průběhu roku 2004 firma získala 38 nových registrací výrobků, z toho 12 v posledním čtvrtletí.
Právo