Podle ředitele Zdravotnické záchranné služby Olomouckého kraje Ivo Mareše ale nebudou mít změny dopad na provoz letecké záchranné služby.
„Jde o to, že musíme dodržovat platnou legislativu. Hangár byl postaven ve druhé polovině 90. let, podepsal se na něm zub času a je nutné ho zrekonstruovat a dostavět,“ uvedl Mareš.
Podle Horáka by se letos mělo uskutečnit výběrové řízení na dodavatele prací, stavba začne zřejmě v příštím roce.
Podle projektu bude nutné hangár prodloužit a zvednout jeho konstrukci o 1,5 metru. Doplněny budou přístavby se sociálním a technickým zázemím. Objekt bude zateplený. „Bude nutné provést přeložky inženýrských sítí, upravit zpevněné plochy a vybudovat podzemní retenční nádrže pro regulovaný odvod srážkových vod.
Letecká záchranná služba ročně provede 500 až 600 letů především na území Olomouckého kraje, ale zasahuje i v přilehlých regionech. Zhruba 85 procent letů představují zásahy u vážných dopravních nehod, závažných úrazů, cévních mozkových příhod či infarktů myokardu. Transporty mezi zdravotnickými zařízeními představují jen malou část práce leteckých záchranářů. Vrtulník pomáhá záchranářům zkrátit čas, za nějž se dostanou k pacientovi. Například na Červenohorské sedlo v Jeseníkách doletí z Olomouce za 14 minut.
V Olomouckém kraji jsou celkem tři heliporty s 24hodinovým provozem, které spravuje záchranná služba, a to v Olomouci, Šumperku a Jeseníku. Vrtulníky mohou přistávat i na zpevněných plochách například v Kojetíně, v nemocnicích v Přerově, Hranicích či olomoucké fakultní nemocnici.