Aktivní účast rodičů při aplikaci Vojtovy metody u dětí
Pokud vývoj dítěte neprobíhá tak, jak má, mívají rodiče velkou starost a hledají pomoc u odborníků. Často je zneklidňují různé názory na terapii prostřednictvím Vojtovy metody (VM), která jim byla doporučena. V případě, že lékař a terapeut doporučí tuto metodu, měli by se rodiče naučit nejen správně provádět jednotlivé cviky, ale také správně zacházet s dítětem během terapie i po ní. Jejich role je nezastupitelná, má-li se dosáhnout cíle léčby. Volba cvičení by měla být ze strany rodiny vždy dobrovolná, neboť celkový úspěch terapie závisí na vzájemné spolupráci a pozitivním postoji rodičů – jen tak lze zaručit pravidelnou a správnou aplikaci terapeutických postupů. Rodiče si musí uvědomit, že oni sami budou provádět cviky doma s dítětem několikrát denně, že terapeut je pouze jejich učitel, rádce a partner. Souhra všech zúčastněných je velmi důležitá. Spolupráce rodičů závisí samozřejmě na postoji k výchově, na možnostech osobního nasazení, na okolí, na podrobných informacích o rozsahu hybné poruchy i o jejích možných vlivech na další vývoj dítěte. O cíl terapie musí usilovat všichni společně, terapeut, otec, matka i dítě. Je třeba si uvědomit a akceptovat realitu, nemít přílišné, nebo naopak nedostatečné požadavky. Chování rodičů často ovlivňuje opožděný vývoj dítěte, neboť chronická nemoc pro ně znamená velkou psychickou zátěž. Mohou pociťovat bezmoc nad stavem dítěte a nejistotu z budoucnosti. Můž