„Je to důležitý a stále naléhavější problém,“ citovala Kneebona stanice BBC. Profesor se obává, že studenti sice budou mít univerzitní diplomy, avšak nebudou schopni pacienty rozříznout a zašít. „Znepokojuje mne i mé kolegy, že zatímco v minulosti jste předpokládali, že absolventi budou schopni praktických úkonů, jako je něco vyříznout, teď už to neplatí,“ řekl Kneebone.
Doporučil by rozšířit výuku mladých lidí o tvůrčí a umělecké předměty, při nichž bude nutné používat ruce. Mnoho věcí se podle něj „odehrává na dvourozměrné obrazovce“, čímž odpadá možnost věci si osahat a rozvíjet manuální dovednosti. „Studenti přestávají věřit svým rukám,“ tvrdí profesor a dodává: „Máme studenty, kteří studují s výbornými známkami, avšak nemají základní hmatové znalosti,“ dodal Kneebone.
Alice Barnardová z výukové charitativní organizace Edge řekla, že vláda hodně mluví o významu kreativních předmětů, ale chová se jinak. Ve školách se podle ní klade důraz na akademické předměty, zatímco ty kreativní jsou zatlačeny do pozadí. Podle statistiky od roku 2010 ubylo těchto předmětů o 20 procent.
„Tvořivost není jenom pro umělce. Předměty jako kreslení a technologie, hudba, umění a drama jsou důležité pro rozvoj představivosti a důvtipu, houževnatosti, řešení problémů, práce ve skupině a technických dovedností,“ řekl ředitel muzea královny Viktorie a prince Alberta Tristram Hunt.