„Ten boom je stále vyšší. Jako houby po dešti se množí žádosti o iPady. Jde zejména o autisty,“ řekla ČTK Baudyšová. Pro vzdělávání mentálně postižených dětí slouží aplikace z různých oblastí, děti se s nimi například učí nová slova, běžné znalosti ze života, matematické dovednosti nebo i fotografování. Pomocí ikon a snadného intuitivního ovládání mohou vyjadřovat své emoce.
Děti, které mají potíže s komunikací, s tablety využívají takzvanou alternativní komunikaci, která nahradí mluvenou řeč. „Za normálních okolností David vůbec nevyjadřuje emoce, nevíme, jestli se mu něco líbilo, nebo nelíbilo, například když přijde z výletu. Pomocí tabletu ale ty emoce vyjádřit může,“ řekla matka patnáctiletého Davida s poruchou autistického spektra.
Autismus je neurobiologická porucha patřící mezi závažné psychické handicapy. Autisté podle odborníků dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívají, a vypadají, jako by žili ve vlastním světě. V Česku se s autismem rodí každý rok asi 200 dětí a jejich počet roste. Podle odbornice na zdravotní prevenci a výživu Margit Slimákové mohou v rozvoji autismu podle nejnovějších studií hrát velkou roli také faktory životního prostředí, mezi které se řadí například hormonální antikoncepce, opakované užívání antibiotik nebo toxiny z potravin.
„Střevní mikroflora a fungování mozku spolu nějakým způsobem komunikují a souvisí, to jsou relativně nové věci,“ řekla ČTK Slimáková, která vidí souvislost také mezi rostoucím počtem lidí s autismem a nárůstem množství používaných chemikálií v zemědělství. „V USA v posledních 20 letech dramaticky stoupají počty autistů a některé práce srovnávají tento nárůst se zvyšujícím se použitím celosvětově nejznámějšího herbicidu Roundupu. Ten vyrábí americká firma Monsanto, převážně na pěstování geneticky modifikovaných plodin,“ dodala Slimáková.