Kontaktní místo pacientské ombudsmanky, místopředsedkyně Senátu PČR Aleny Gajdůškové, bylo otevřeno ve zlínské Krajské nemocnici T. Bati, a. s. „Mezi pacienty a zdravotníky je třeba navrátit důvěru. Nechceme ponoukat pacienty proti zdravotníkům. Obě skupiny mají kromě povinností i svá práva. To, že nám nemocnice poskytla prostory, svědčí o tom, že její vedení má zájem, aby kvalita zdravotní péče byla co nejlepší,“ sdělila Alena Gajdůšková.
„Funkce pacientského ombudsmana je něčím, co si vyžádal život. Myslím, že z kanceláře pacientské ombudsmanky vzejde řada podnětů směřujících až na ministerstvo zdravotnictví,“ řekl hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák. Ředitel nemocnice Bohuslav Škubal kontaktní místo pacientské ombudsmanky přímo v nemocnici vítá. „Bude blízko zejména pro naše pacienty, kteří se sem v případě nespokojenosti snadno dostanou. My však stížnosti pacientů již nyní řešíme co nejrychleji. Pokud se problém řeší včas, bývá to ve většině případů ke spokojenosti jak poškozeného, tak i toho, kdo pochybil. Pokud není pacient s naším řešením spokojen, poradíme mu, kam se může dál obrátit,“ řekl Bohuslav Škubal.