Motivace sester na pracovišti
Schopnost motivovat zaměstnance je nejnáročnější a nejvýznamnější zručnost manažera. Časy, kdy nadřízený pouze určil, co mají zaměstnanci dělat, jsou dávno pryč. Zaměstnanci chtějí vedle...
Úloha manažera v motivaci ošetřovatelského týmu
Motivace je naše hnací síla. Pokud jsme k něčemu motivovaní, snažíme se překonat všechny překážky, abychom dosáhli cíle. Chce-li manažer dosáhnout spolu s ošetřovatelským...
Etické hodnoty v ošetřovatelském manažerském prostředí
Management v ošetřovatelství se od profesionálního managementu v ostatních oblastech liší především filozofií služeb. Ošetřovatelství má sociální zodpovědnost za zdraví komunity, rodiny i jednotlivce,...
Manažerské kompetence při podnikání ve zdravotnictví
Pacient jako zákazník a konečný příjemce zdravotnických služeb si dnes stále více přeje získat komplexní službu a často vyžaduje, aby nabídka těchto služeb obsahovala...
Hodnocení spokojenosti zaměstnanců
Ve vyspělých organizacích je měření spokojenosti zaměstnanců považováno za standardní nástroj řízení lidských zdrojů. Průzkum otevírá cestu v komunikaci zaměstnanců směrem zdola nahoru. Konkrétně...
Aspekty environmentálního managementu
Je zřejmé, že dnešní pojetí kvality se diametrálně odlišuje od pojetí, které u nás převládalo v minulosti. Současným celosvětovým trendem systému řízení je uplatňování...
Řízení rizik
Management rizika se zejména u velkých organizací stal nezbytnou součástí managementu organizace, protože i přes veškerou péči není možné vyloučit řadu nežádoucích situací, které...
Hodnocení zaměstnanců jako součást kariérního růstu
Moderní personální řízení se neobejde bez pravidelného hodnocení zaměstnanců. To je mimo jiné vyžadováno i v rámci naplnění požadavků certifikace normou ISO i Spojenou...
Motivační prvky v práci sestry
Formou, kterou jsme zvolily k dosažení cílů našeho šetření (viz souhrn), bylo dotazníkového šetření. Za tímto účelem jsme sestavily vzorek respondentů, který zahrnoval 93...
Ochrana informací v systémech kvality
V dnešní době, kdy platí, že informace mají cenu zlata, neexistuje organizace, která by nějakými důležitými informacemi nedisponovala. Mohou to být informace z oblasti...
Dokumentace v systémech kvality
Pro řízení činností přijímají normy ISO 9000 procesní přístup. Za procesy jsou považovány jednotlivé činnosti, které přeměňují vstupy na výstupy, přičemž využívají zdrojů. Procesy...
Systém managementu kvality – praktická doporučení
Probíhající diskuse o kvalitě a zpravidla obtížná implementace systému kvality do zdravotnické praxe vytváří prostor k vytváření mýtů. Těmto je potřeba čelit, a to...
Stručný pohled do systému kvality
Kvalita poskytované péče je často diskutovaným tématem. Aktivity zaměřené na zvyšování bezpečnosti a kvality zdravotní péče jsou součástí plánů nejen téměř všech zdravotnických zařízení,...
Analýza práce vrchních a staničních sester
Článek se zabývá pracovními činnostmi vrchních a staničních sester. Cílem je zjištění struktury pracovních a manažerských činností těchto řídících pracovnic. Klíčová slova: analýza práce,...
Management intravenózních kanyl z ekonomického hlediska
Pokud navážeme na náš článek, který vyšel v mimořádné příloze časopisu Sestra 11/2004, je možné považovat informaci typu 24hodinového limitu pro uchování napíchnuté lahvičky...
Hodnocení nelékařského ošetřovatelského personálu na psychiatrické klinice
Motto: "Poskytnout zaměstanci zpětnou vazbu jeho pracovního výkonu je jednou z nejhodnotnějších odměn, kterou mohou manageři zaměstnanci dát."
Hodnocení pracovního výkonu...